نقاشی کودکان، ابزاری برای کشف جهان پیرامون

سرنا_آثار هنری بین‌المللی کودکان و نوجوانانی که در «خانه لوسی» کاشان به نمایش درآمده است نشان می‌دهد نقاشی مهمترین ابزار کودکان برای کشف جهان پیرامون شان است که با زبانی تصویری اولین ارتباط با اطرافیان خود را برقرار می‌کنند.

نقاشی کودکان، ابزاری برای کشف جهان پیرامون

نقاشی‌ زبان کودک است. کودکان برخلاف بزرگسالان هستند. آنها از طریق نقاشی کشیدن، قصه گویی، بازی کردن و … شناخته‌ می شوند. نقاشی به ما کمک می کند تا به دنیای درونی و روح کودک پی ببریم، بدانیم چه نیازهایی دارد، آیا کودک ناسازگار یا بیمار است؟ در بزرگسالی می خواهد چه کاره شود و...

به مناسبت پنجمین سالروز افتتاح موزه‌ مجازی بین المللی هنر کودکان، ۷۰۰ اثر از کودکان و نوجوانان در بخش اصلی نمایشگاه در کاشان به نمایش درآمده است.

آثار کودکان و نوجوانان در قالب‌های عکس، نقاشی، حجم و... در «خانه‌ لوسی» کاشان به نمایش درآمده است. این آثار با اهدافی نظیر «ارتباط کودکان جهان با زبان مشترک هنر، برای گسترش صلح در جهان»، «ارتباط معلمان و والدین کودک»، «ایجاد فرصت برای پژوهشگران هنر کودک» و «ثبت آثار و تجربه‌های کودکان از سنین پایین»، گردآوری شده‌اند.

در بخش جنبی این نمایشگاه، عروسک‌های «ماه پیشانی» که چندی قبل در «کتابکده‌ قصه و افسانه» به نمایش گذاشته شده بودند نیز، برای بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شوند. علاوه براین موزه مجازی بین‌المللی هنر کودک با این هدف که موزه جایی برای ارائه آثار تمامی کودکان ایران و جهان باشد، آثاری از کودکان کار، کودکان کم برخوردار سیستان و بلوچستان و حتی کودکانی از کشورهایی چون فرانسه را نیز به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه از ۲۴ تیرماه آغاز شده و تا یک‌ماه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

کد مطلب: ۲۱۵۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت