دو پیام تسلیت از وزارت ارشاد برای درگذشت هنرمند نگارگر

سرنا_سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری ارشاد و هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی برای درگذشت هنرمند فقید، مهرزمان فخار منفرد پیام تسلیت جداگانه صادر کردند.

دو پیام تسلیت از وزارت ارشاد برای درگذشت هنرمند نگارگر

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مهرالزمان فخارمنفرد، هنرمند نگارگر را تسلیت گفت.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری در این پیام نوشته است: بیش از ۲۰ سال با هنرمند گرانقدر خانم مهرالزمان فخارمنفرد و آثارشان آشنایی دارم و همواره شاهد بودم که با عشق و علاقه فراوان برای هنر ایرانی اسلامی با جدیت فعالیت می‌کرد، دغدغه تداوم و توسعه این هنر را داشت و تمام هنر و توان خود را هم در این راه به کار گرفت. آثار متعدد، متنوع و ارزشمند فخارمنفرد گویای آن است که چگونه دل و دست در گرو هنر داشت و زندگی پربارش سرشار از هنر بود.

حسینی در ادامه این پیام نوشته است: دریغ که کرونا انسان و هنرمند گرانقدر دیگری را از ما گرفت. مصیبت درگذشت هنرمند عزیز مهرالزمان فخارمنفرد را به فرزندش، دوستان و جامعه هنری تسلیت می گویم و برای این هنرمند زنده یاد رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال مسألت دارم. یادش گرامی باد

تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی ارشاد

به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی هم در پیام تسلیتی نوشته است: «درگذشت بانوی هنرمند مهرالزمان فخار منفرد را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنرهای تجسمی بویژه نگارگران تسلیت عرض می‌کنم. استاد مهرزمان فخار منفرد از هنرمندان برجسته رشته نگارگری بود و افتخار داشتیم در ادوار مختلف جشنواره هنرهای تجسمی فجر و جوانان به عنوان داور در خدمت این هنرمند گرانقدر باشیم. بی شک درگذشت وی ضایعه‌ای تأسف برانگیز برای جامعه هنری ایران است و از خداوند متعال برای ایشان مرحمت و برای خانواده محترم شأن نیز صبر و آرامش آرزومندم.»

مهرزمان فخار منفرد سال ۱۳۳۲ در شهر ری به دنیا آمد و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته نگارگری بود. وی داور رشته نگارگری در دوره بیست و یکم جشنواره هنرهای تجسمی جوانان و دوره یازدهم جشنواره هنرهای تجسمی فجر بوده است. مهرزمان فخار منفرد هنرمند نگارگر به علت ابتلاء به کرونا امروز ۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۶۸ سالگی درگذشت.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۱۶۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت