‍ استاد سلیم نیساری درگذشت

‍ استاد سلیم نیساری درگذشت

سلیم نیساری به سال ۱۲۹۹ هجری‌شمسی در تبریز به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات مقدماتی وارد دانشسرای تبریز شد و با رتبه اول از آن فارغ‌التحصیل و وارد دانشگاه تهران گردید. به دنبال اتمام تحصیلات در رشته ادبیات فارسی، در سال ۱۳۲۹ هجری‌شمسی عازم اروپا و آمریکا شد و در دانشگاه‌های لندن و ایندیانای ایالات متحده آمریکا به ادامه تحصیل پرداخت.

وی در سال ۱۳۳۶ هجری‌شمسی به استخدام دبیرخانه مرکزی یونسکو در پاریس درآمد و به سمت رئیس اداره کمک‌های فنی یونسکو منصوب شد تا اینکه ۱۸ سال بعد به ایران بازگشت و در دانشگاه تهران به تدریس فلسفه، علوم تربیتی، روش تدریس، گزارش نویسی و روش تحقیق مشغول شد و بعد از ۳۸ سال خدمت به بازنشستگی نائل گردید.

استاد برجسته فلسفه و حافظ شناس، از سال ۱۳۳۹ هجری‌شمسی مدیریت مجله بنیاد فرهنگی را برعهده گرفت و ضمن آن آثار ارزشمندی را خلق نمود که به‌عنوان نمونه می‌توان کتاب‌های زیر را برشمرد:

آموزش زبان و ادبیات در دانشگاه، آموزش شعر فارسی، بررسی پندهای فردوسی از دید فرهنگ ایرانی، پیوستگی هدف، برنامه و روش آموزش زبان و ادبیات فارسی، تدریس زبان فارسی در دبستsahandiraرهای زبان، خاطراتی از کلاس درس استاد ملک‌الشعراء بهار، دستور خط فارسی، غزل‌های حافظ، تصحیح دیوان حافظ، کلیات روش تدریس، گروه‌بندی افعال فارسی، نقش معلم در برابر ارزش‌های اخلاقی، نمونه‌هایی از آثار جاویدان شعر فارسی، یکسان کردن املای فارسی، تمبرهای ایران، و چندین عنوان کتاب به زبان انگلیسی.

منبع: ‌روزنامه مستقل

کد مطلب: ۳۲۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت