آوازی که شهرام ناظری بر مزار نیما سر داد!

سرنا_باران می‌بارد. خانه پدری نیما یوشیج سال‌هاست که به خانه ابدی او بدل شده است. شهرام ناظری بر مزار نیما نشسته و آوازی سر می‌دهد. شاعر پیش از این سروده بود، «نیست یک دم شکند خواب به چشم کس و لیک، غم این خفته‌ی چند خواب در چشم ترم می‌شکند»؛ ناظری همین شعر را در سوگ پدر شعر نو فارسی خواند.

آوازی که شهرام ناظری بر مزار نیما سر داد!

امروز ـ. ۲۱ آبان‌ماه ـ. مصادف است با تولد ۱۲۳ سالگی پدر شعر نو فارسی. یکی از اشعار ماندگار نیما یوشیج، «می‌تراود مهتاب» است؛ همان شعری که شهرام ناظری به زیبایی در فضای باز مزار نیما یوشیج به صورت بداهه، آواز آن را سر داد. با وجود اینکه این شعر، اثری ساختارشکنانه در زبان فارسی به شمار می‌رود، اما شهرام ناظری با صدای خود اثری شنیدنی از آن ارائه داد.

علاقه شهرام ناظری به نیما یوشیج تا آنجا پیش رفته است که چند سال قبل اعلام شد که قرار است این خواننده آلبومی را بر اساس اشعار نیما به آهنگسازی ارشک رفیعی منتشر کند؛ آلبومی که به نظر می‌رسد به مرحله انتشار نرسیده باشد. البته در سال ۷۰ ناظری آلبومی را با آهنگسازی عطا چنگوک و با همراهی گروه شهرآشوب به نام «چشم به راه» منتشر کرد که در آن از اشعار حافظ، ابوسعید ابوالخیر، محمدرضا شفیعی کدکنی، ه. الف. سایه و البته نیما یوشیج استفاده شده بود. شرکت در کنسرت بزرگداشت نیما یوشیج در استان مازندران که البته هیچگاه در قالب آلبومی منتشر نشد، از دیگر فعالیت‌های شهرام ناظری در ادای احترام به پدر شعر نو فارسی است. در این قسمت می‌توانید به آوازی که شهرام ناظری بر مزار نیما یوشیج سر داده است، گوش دهید.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۷۷۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت