به بهانه کناره‌گیری محسن تنابنده از سریال «ازازیل»؛ مرور انصراف‌های متعدد آقای بازیگر

محسن تنابنده که قرار بود در سریال «ازازیل» ساخته حسن فتحی عهده‌دار یکی از نقش‌های اصلی باشد، از بازی در این پروژه انصراف داد، اتفاقی که پیش از این و در خصوص چند پروژه سینمایی دیگر نیز آن را تکرار کرده است از «رحمان 1400» تا «روباه» و «ماهورا».

به بهانه کناره‌گیری محسن تنابنده از سریال «ازازیل»؛ مرور انصراف‌های متعدد آقای بازیگر

 محسن تنابنده که چند ماهی است درگیر بازی در فیلم سینمایی «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان است، قرار بود بعد از فراغت از این پروژه ، کار خود را در سریال «ازازیل» به کارگردانی حسن فتحی شروع کند. اما مهیا شدن شرایط تولید فیلم-سریال «پایتخت» موجب شد تا او از بازی در سریال فتحی انصراف دهد. از آنجا که او در پروژه «پایتخت» عهده‌دار مسولیت‌های سنگینی از جمله سرپرستی گروه نویسندگان است عملا امکان حضور توامانش در هر دو پروژه مهیا نبود، از همین‌رو تصمیم گرفت تا تمام تمرکزش را معطوف به فیلم-سریال سیروس مقدم بکند.

انصراف از بازی در سریال «ازازیل» اتفاقی نیست که برای نخستین بار برای تنابنده افتاده باشد، او طی سال‌های گذشته این اتفاق را در خصوص چند پروژه سینمایی دیگر هم تکرار کرده و در لحظات آخر از حضور در آن آثار کناره‌گیری کرده است که در ادامه به مرور ماجراهای هریک از این پروژه‌ها می‌پردازیم.

روباه | بازیگر جایگزین : حمید گودرزی | کارگردان : بهروز افخمی | 1393

محسن تنابنده بعد از همکاری موفقی که با بهروز افخمی در فیلم سینمایی «سن‌پطرزبورگ» داشت ، تصمیم گرفت تا با این کارگردان همکاری دوباره‌ای را تجربه کند از همین رو به پیشنهاد افخمی برای بازی در فیلم امنیتی «روباه» پاسخ مثبت داد. طبق شنیده‌ها تنابنده برای نقش «پیک موتوری» که در ادامه حمید گودرزی آن را بازی کرد، انتخاب شده بود. اما درست چند روزی مانده به آغاز فیلمبرداری او از حضور در این فیلم انصراف می‌دهد. محمد پیرهادی تهیه‌کننده فیلم «روباه» در گفت‌وگویی دلیل کناره‌گیری تنابنده را اینطور عنوان کرد:« محسن تنابنده یکی از کسانی بود که با او قراردادی منعقد شد و علاوه‌بر دریافت پول، یک ماه هم با ما همراه بود؛ اما از آنجا که در فیلم آقای جوزانی حضور داشت و قصد داشت به سرعت اولین فیلم سینمایی خود را بسازد، به دلیل اینکه نمی‌توانستیم به او اطمینان خاطر دهیم که فیلم در مدت زمان مشخصی مثلا دو ماه به پایان می‌رسد ناچار به قطع همکاری شدیم.»

ماهورا | بازیگر جایگزین : ساعد سهیلی | کارگردان : حمید زرگرنژاد | 1395

«ماهورا» دومین ساخته سینمایی حمیدزرگرنژاد است که در سال 1395 آن را جلوی دوربین برد. او برای نقش اول فیلم جدیدش سراغ محسن تنابنده رفت تا ایفاگر نقش کاراکتری به نام «امین»شود. امین اهل مناطق جنوبی و متعلق به قبایل عرب‌زبان خوزستان بود و تنابنده قاعدتا باید با ته لهجه عربی و شمایل یک عرب جنوبی در این فیلم به ایفای نقش می‌پرداخت. او بعد از عقد قرارداد در مراحل دورخوانی حاضر شد و تست گریم و لباس هم داد، اما چند روز مانده به آغاز فیلمبرداری دچار سانحه شد و از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید. با توجه به اینکه امکان تعویق تولید فیلم تا بهبودی کامل تنابنده مهیا نبود، این بازیگر از بازی در این فیلم انصراف داد تا زرگر نژاد «ماهورا» را با حضور ساعد سهیلی کلید بزند.

رحمان 1400 | بازیگر جایگزین : سعید آقاخانی | کارگردان : منوچهر هادی | 1397

منوچهر هادی بعد از موفقیت‌های سریالی‌هاش در گیشه به واسطه ساخت کمدی‌هایی «من سالوادور نیستم» و«آینه بغل» تصمیم گرفت تا سومین فیلم کمدی‌اش با نام «خزه» را هم جلوی دوربین ببرد. او که در دو تجربه قبلی خود از حضور بازیگرانی چون رضا عطاران، محمد رضا گلزار و جواد عزتی بهره برده بود، اینبار سراغ محسن تنابنده رفت. مذاکرات اولیه نتیجه داد و در نهایت علی سرتیپی به عنوان تهیه‌کننده با این بازیگر به توافق نهایی رسید. خبر حضور تنابنده خیلی زود در رسانه‌ها منتشر شد، اما بعد از چند روز این بازیگر انصراف خود را از این فیلم اعلام کرد. تنابنده در گفت وگوی کوتاهی با رسانه‌ها دلیل اصلی انصراف خود را دلایل شخصی عنوان کرد و گفت :«قرار بود در این فیلم همکاری داشته باشم و نشست مشترکی هم به این منظور با دوستان داشتیم، اما به دلیل مشکلات شخصی قادر به همکاری نیستم و از حضور در این فیلم عذر خواستم.» بعد از کناره‌گیری تنابند، سعید آقاخانی جایگزین او شد و عنوان فیلم هم به «رحمان 1400» تغییر پیدا کرد.

مورد ویژه | شاهگوش | کارگردان : داود میرباقری | 1392

محسن تنابنده در سریال «شاهگوش» که اولین همکاری‌اش با داودمیرباقری محسوب می‌شد، قرار بود با گریم‌های مختلف در چند نقش بازی کند. تست گریم و تست لباس این کاراکترها هم انجام شد، اما به دلیل طولانی شدن مراحل تصویربرداری شاهگوش و تداخل آن با شروع پیش تولید فصل سوم «پایتخت» ، تنابنده ناچار به کناره‌گیری از این پروژه شد و در نهایت حضور او در این سریال به بازی درقامت سه کاراکتر «شب نما»، «حاجی طلایی» و «اسفندیار مجبور» محدود شد.

منبع: فیلم نیوز
کد مطلب: ۳۷۲۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت