اکونومیست گزارش داد:

کاهش شدید صحنه های جنسیِ فیلم ها از سال ۲۰۰۰/ نسل زد تمایلی به دیدن این تصاویر ندارد

پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که صحنه‌های جنسی در فیلم‌ها از سال ۲۰۰۰ رو به کاهش بوده‌اند.

کاهش شدید صحنه های جنسیِ فیلم ها از سال ۲۰۰۰/ نسل زد تمایلی به دیدن این تصاویر ندارد

شمار صحنه‌های جنسی و برهنگی در فیلم‌های لایو-اکشن در طول بیش از دو دهه گذشته تا ۴۰ درصد کاهش داشته‌اند.

«استیون فالوز» ۲۵۰ فیلم پرفروش در آمریکا از سال ۲۰۰۰ را بررسی کرده و به این داده‌ها رسیده است. طبق یافته‌های او، در سال ۲۰۰۰ کمتر از ۲۰ درصد از فیلم‌های پرفروش مطلقاً فاقد صحنه‌های جنسی بوده‌اند. این رقم تا امروز به حدود ۵۰ درصد رسیده و نیمی از فیلم‌ها بدون محتوای جنسی‌اند.

با این حال ماهیت صحنه‌های جنسی در سال‌های اخیر زننده‌تر شده‌اند. «اکونومیست» صحنه‌های جنسی فیلم «مخلوقات بیچاره» به کارگردانی «یورگوس لانتیموس» و فیلم «سالتبرن» (Saltburn) «امرالد فنل» را مثال زده است.

جنبش «من هم» (#MeToo) که از سال ۲۰۱۷ شکل گرفت یکی از دلایل کاهش این صحنه‌ها شمرده شده است. از آن زمان تاکنون کارشناس‌هایی بر فیلمبرداری صحنه‌های جنسی نظارت می‌کنند. اما بسیاری از بازیگران از جمله شان بین با حضور این افراد در زمان فیلمبرداری مخالفت کرده‌اند.

 

علت دیگر کاهش فیلم‌های درام با بودجه‌های متوسط و کم و جایگزین شدن آن‌ها با فیلم‌هایی مملو از جلوه‌های ویژه است.

«هنری کویل» پیش تر فاش کرده بود که از فیلمبرداری صحنه‌های جنسی بیزار است در حالی که «پن بجلی» می‌گوید صحنه‌های جنسی فصل چهارم سریال «تو» (Yoi) به درخواست او به «صفر» رسیده.

از سوی دیگر بازیگری چون اما استون صحنه‌های جنسی فیلم «مخلوقات بیچاره» را «بسیار مهم» می‌داند. سال گذشته پژوهش «مرکز دانشجویان و داستان‌سرایان» دانشگاه لس‌آنجلس (UCLA) نشان‌داد که نسل زد مایل به دیدن صحنه‌های جنسی نیست.

 

منبع: سینما اعتماد
کد مطلب: ۳۷۵۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت