شبکه سه متهم به دزدی شد/ نامه اعتراضی معززی‌نیا به رییس سازمان صدا و سیما

سرنا_حسین معززی‌نیا، در یک پست اینستاگرامی، به استفاده بدون اجازه یک مستند تلویزیونی به نام «آقا مرتضی» از راش‌های مجموعه تلویزیونی «روایت راوی» که ساخته اوست، اعتراض کرد.

شبکه سه متهم به دزدی شد/ نامه اعتراضی معززی‌نیا به رییس سازمان صدا و سیما

حسین معززی‌نیا، منتقد، نویسنده و پژوهشگر سینما، در پیامی اینستاگرامی به رییس سازمان سینمایی، نسبت به پخش مستندی درباره مرتضی آوینی در شبکه سه اعتراض کرد.

او در این پیام خطاب به علی عسگری نوشته است:

«این روزها از شبکه سه، یکی از شبکه‌های تحت مدیریت شما، مجموعه برنامه‌ای پخش می‌شود به نام «آقا مرتضی». تکه‌های متعددی از راش‌های یک مجموعه تلویزیونی ۳۰ قسمتی به نام «روایت راوی» که سال‌ها پیش من آن را کارگردانی و تدوین کرده‌ام، درون این برنامه‌ای که اسمش «آقا مرتضی» است، گنجاده شده. امیدوارم به تفاوت میان استفاده از «راش» با قطعه‌هایی از برنامه مونتاژ شده دقت کرده باشید. به طور مشخص، آمده‌اند مواد و مصالحی را که من تولید کرده‌ام اما به هر دلیل کنار گذاشته‌ایم، بدون اجاره من یا طرف مصاحبه شونده، در برنامه خودشان مورد استفاده قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اعتراض‌های پی در پی به مستندی درباره «شهید آوینی»/حرف‌های همسر شهید آوینی

بیشتر بخوانید: نخستین مصاحبه پدر همسر آزاده نامداری پس از مرگ عروسش

این سرقت منحصر نیست به مجموعه‌ای که من ساخته‌ام، از راش‌های کنار گذاشته فیلم «مرتضی و ما» به کارگردانی کیومرث پوراحمد هم به همین ترتیب استفاده کرده‌اند. یعنی مصاحبه‌هایی که مورد رضایت آقای پوراحمد و همچنین فرد مصاحبه‌شونده نبوده، الان در این برنامه به نمایش گذاشته شده. علاوه بر این‌ها، اقلام تصویری شخصی و خصوصی، عکس‌ها و فیلم‌هایی از سیدمرتضی آوینی که تاکنون منتشر نشده و تحت مالکیت خانواده شهید آوینی است، در این برنامه مورد استفاده قرار گرفته.

در فرهنگ جوامع انسانی، از دیرباز برای تشریح عملی که شامل تصرف اموال دیگران می‌شود، از کلمه دزدی استفاده شده، و البته دزدهای مورد بحث ما، کارشان را در آشکارترین شکل قابل تصور به انجام رسانده‌اند و دسترنج‌شان را تحویل مدیران تحت امر شما داده‌اند.

اطمینان دارم در طول تاریخ سازمانی که شما الان مدیرش هستید، هرگز کسی در مقام یک برنامه‌ساز تلویزیونی، سرقتی تا این حد بیشرمانه انجام نداده.

بنده به سهم خود، پیگیری قضایی برای مجازات دزدها را انجام خواهم داد. ولی حیرت‌انگیز است اگر برای شما مهم نباشد در مجموعه تحت مدیریت‌تان، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.»

کد مطلب: ۲۰۱۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت