شب‌های قدر در رادیو ایران

سرنا_رادیو ایران به مناسبت شب‌های قدر و سوگواری شهادت حضرت علی (ع)، پخش چند ویژه‌برنامه را تدارک دیده است.

شب‌های قدر در رادیو ایران

رادیو ایران در ایام شب‌های قدر و سوگواری شهادت حضرت علی (ع)، ویژه برنامه «باغ ارغوان»، «خانه دوست اینجاست»، «آیین حضور»، « نورباران»، «همای رحمت»، «نوبت نوا»، «قرار آسمانی»، «ساده مثل صبح» و «به نام عشق» را تقدیم مخاطبان می‌کند.

پخش این برنامه‌ها به شرح زیر است:

«باغ ارغوان» از شنبه ۱۱ اردیبهشت، نواها و آیین‌های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه‌کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ پخش می‌کند.

«خانه دوست اینجاست» از شنبه ۱۱ اردیبهشت با موضوع دوستی و احترام به اهل بیت با اجرای فاطمه آل عباس و تهیه‌کنندگی حسین معصومی ساعت ۱۸:۰۰ پخش می‌شود.

«قرار آسمانی» ویژه برنامه افطار ماه مبارک رمضان است که از شنبه ۱۱ اردیبهشت با توجه به نزدیک شدن شب‌های قدر و شهادت حضرت علی(ع) متناسب با این روزها بعد از خبر ساعت ۱۹:۰۰ پخش می‌شود.

«آیین حضور» درباره آیین‌ها و مراسم اقوام مختلف ایرانی در ماه مبارک رمضان، این برنامه از شنبه ۱۱ اردیبهشت تا سه شنبه ساعت ۲۱:۴۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«نورباران» در شب‌های ۱۹ ، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۳:۰۰ پخش می‌شود. موضوع اصلی «نورباران» با توجه به منزلت شب‌های قدر توجه به راز و نیاز با خدا برای رسیدن به حال خوب می باشد و از بخش هایی چون نگاهی به ادعیه سفارش شده در ماه مبارک رمضان همچون دعای خمسه عشر و دعای مجیر ، جایگاه ارتباط با خدا در ادبیات معاصر و کهن ، گزارش های موضوعی و پخش مستقیم مراسم قرائت دعای جوشن کبیر تشکیل شده است. «نورباران» به تهیه کنندگی سعید مبشری اجرای حسن همایی ،کارشناسی حجت‌الاسلام خاکی در شب‌های مبارک قدر به پیشگاه مردم مومن و دیندار ایران تقدیم می‌شود.

«ساده مثل صبح» سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت با اجرای حسین خدادبیگی ساعت ۶:۳۵ پخش می‌شود. این برنامه از حال و هوای شهرهای مختلف در سوگ حضرت علی(ع) می‌گوید.

«نوبت نوا» پخش موسیقی‌ها و مداحی‌های متناسب با سالروز شهادت حضرت علی(ع) است که این برنامه سه‌شنبه ۸:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«به نام عشق» ویژه برنامه دیگری است که به مرور زندگی حضرت علی(ع) و اهل بیت ایشان می‌پردازد. این برنامه سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۹:۰۰ به تهیه‌کنندگی مرضیه طبرستانی و اجرای فاطمه حاتمی پخش می‌شود.

«همای رحمت» ویژه برنامه دیگری در خصوص فضایل اخلاقی حضرت علی (ع) است که سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۵:۳۰ پخش می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۲۰۴۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت