شناسایی نقاشی‌های تقلبی «ون‌گوگ»

کارشناسان آثار هنری «ون‌گوگ»، سه نقاشی تقلبی منسوب به این هنرمند که در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند را شناسایی کردند.

شناسایی نقاشی‌های تقلبی «ون‌گوگ»

«موزه ون‌گوگ» سه نقاشی منسوب به «ون‌گوگ» که در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند، از جمله نقاشی یک زن روستایی که در سال ۲۰۱۱ در حراجی کریستیز نزدیک به یک میلیون دلار فروخته شده بود را به عنوان آثار تقلبی شناسایی کردند.

«آرت‌نیوز» نوشت، سه کارشناس «موزه ون‌گوگ»، نتیجه بررسی آثار تقلبی را در چاپ ماه اکتبر مجله «برلینگتون»‌ منتشر کردند. آثاری که مورد بررسی قرار گرفتند در کاتالوگی در سال ۱۹۷۰ توسط کارشناس دیگری منتشر شده بود به عنوان نقاشی‌های اصل پذیرفته شده بودند.

نقاشی «فضای داخلی یک رستوران» چندین دهه به عنوان نسخه دوم یک نقاشی اصل «رستوران بزرگ کلبه‌ای»(۱۸۸۷) در نظر گرفته می‌شد و در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شود. البته خلق نسخه‌های متعدد از یک نقاشی توسط «ون‌گوگ» غیرمعمول نبود، چراکه او اغلب یک سوژه را برای تمرین یا هدیه دادن به فردی چندین‌ بار نقاشی می‌کرد.

«فضای داخلی یک رستوران» در سال ۱۹۵۰ میلادی ظاهر شد اما کارشناسان به این نتیجه رسیدند که ضربات قلم‌مو شبیه به سبک اصلی این هنرمند نیست و رنگ‌هایی که در خلق آن به کار رفته است، با پالت رنگی که در آن زمان استفاده می‌کرد، یکسان نیست.

دیگر نقاشی منسوب به «ون‌گوگ» که به عنوان اثر تقلبی شناسایی شده است، «سر یک زن» است که اصالت آن سال‌ها پیش توسط «موزه ون‌گوگ» تایید شده بود. در سال ۲۰۱۱، همین نقاشی با عنوان «سر زن روستایی با کلاهی تیره» در حراجی کریستیز نیویورک به قیمت ۹۹۳,۲۵۰ دلار فروخته شد.

سومین نقاشی که به عنوان اثر تقلبی شناسایی شده است، «گردآورندگان چوب در برف» (۱۸۸۴) نام دارد که در سال ۱۹۱۲ پیدا شد و در کاتالوگی که در سال ۱۹۷۰ منتشر شد به عنوان اثر «ون‌گوگ»‌ اعلام شده بود.

«وینسنت ون‌گوگ» ـ نقاش نامدار هلندی ـ اکنون به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست امپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. برخی از مشهورترین کارهای او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

با اینکه او گاهی در دوران کودکی طراحی می‌کرد، اما استعداد هنری او تا حد زیادی تا سن ۲۷ سالگی کشف‌نشده باقی مانده بود.

امروزه این هنرمند هلندی را برای سبک منحصربفردی می‌شناسیم که در خلق تابلوهای نقاشی خیره‌کننده‌اش به کار می‌برد. حالا تشخیص منظره‌های چشم‌نواز، پرتره‌های تاثیرگذار و طبیعت‌های بی‌جان سرزنده‌ای که با استفاده از رنگ‌های ضخیم، ضربات قلم‌مو سریع و ترکیب رنگ با نشاط او خلق شده‌اند، کار دشواری نیست. البته آثار هنری «ون‌گوگ» از همان ابتدا این ویژگی‌های مشخص را شامل نمی‌شدند و سبک ویژه او به مرور زمان و در طول مراحلی متفاوت زندگی کوتاه او شکل گرفت.

«ون‌گوگ» یک روز در اتاقی در مهمانخانه‌ای واقع در شهر «اور سور اواز» از خواب برخاست و به روال هر روز با بومی در دست برای نقاشی کردن از مهمانخانه خارج شد. همان شب با زخمی کشنده ناشی از شلیک گلوله به مهمانخانه بازگشت و دو روز بعد یعنی در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ درگذشت.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۷۷۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت