همه چیز درباره آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان

دوره‌های آوسبیلدونگ‌ (Ausbildung)، دوره‌های کارآموزی در کشور آلمان هستند که هر فردی در صورت داشتن شرایط لازم، می‌تواند در این دوره‌ها شرکت کند. برخی از این دوره‌ها علاوه‌بر آموزش، به فرد حقوق می‌دهند و برخی دیگر نه تنها حقوقی نمی‌دهند، بلکه شهریه دوره را نیز از کارآموزان دریافت می‌کنند. به‌طور کلی، دوره‌های دوگانه یا دوآل آوسبیلدونگ (duale Ausbildung)، دوره‌های همراه با حقوق و دوره‌های آموزشی یا شولیشه آوسبیلدونگ (schulische Ausbildung)، دوره‌های بدون پرداخت حقوق هستند.

همه چیز درباره آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان

آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان جزء شولیشه آوسبیلدونگ به‌حساب می‌آید که به‌صورت نیمه‌وقت برگذار می‌شود و حدود 18 ماه طول می‌کشد. برای شرکت در این دوره، نه‌تنها حقوقی به شما تعلق نمی‌گیرد، بلکه باید شهریه آن را نیز پرداخت کنید. اما به‌طور کلی، این دوره فرصتی ارزشمند برای کسانی است که علاوه‌بر کسب مهارت در زمینه موسیقی، قصد دارند به صورت حرفه‌ای در این صنعت فعالیت کنند. اگر می‌خواهید در مورد آوسبیلدونگ موسیقی، شرایط، مدارک و نحوه اخذ اقامت آلمان از طریق شرکت در آن بیشتر بدانید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

معرفی آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان

آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان، یک دوره‌ آموزشی 18 ماهه است که ترکیبی از مهارت‌های تخصصی و مهارت‌های تجاری در حوزه موسیقی را به افراد متقاضی آموزش می‌دهد تا بتوانند به صنعت موسیقی آلمان، وارد شوند. با شرکت در دوره‌های دوآل آوسبیلدونگ موسیقی، هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنید، بلکه باید هزینه‌ای به‌عنوان شهریه را نیز بپردازید. البته در برخی موارد، امکان درخواست کمک هزینه تحصیلی (BAföG) نیز وجود دارد.

دوره آوسبیلدونگ موسیقی، شامل ۷۰۰ ساعت آموزش است که بیشتر کلاس‌های آن، آنلاین برگزار می‌شود. دانشجویان در این دوره درخصوص نحوه ساخت موسیقی، انواع نت، ریتم و هارمونی آموزش می‌بینند و یاد می‌گیرند که چگونه به یک متخصص موسیقی تبدیل شوند. امتحان نهایی این دوره نیز شامل یک امتحان کتبی و یک امتحان عملی است که دانشجو با کسب نمره قبولی در آن، به‌صورت مستقیم وارد بازار کار آلمان می‌شود.

چه مهارت‌هایی در آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان آموزش داده می‌شود؟

در آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان، مهارت‌های تئوری و عملی از جمله موارد زیر به هنرجویان تدریس می‌شود:

  1. مهارت‌های تخصصی موسیقی
  • آشنایی با تاریخچه موسیقی جهانی
  • یادگیری نت‌ها و هارمونی میان آن‌ها
  • نحوه ساخت موزیک به‌صورت دیجیتال
  • دانش نظری موسیقی مانند تئوری موسیقی
  • برنامه‌ریزی و مدیریت رویدادهای موسیقی مانند کنسرت‌ها
  • مهارت‌های نسبی اجرایی مانند نوازندگی، خوانندگی و رهبری ارکستر
  1. مهارت‌های تجاری و مدیریتی
  • مدیریت پروژه‌های موسیقی
  • تحلیل بازار موسیقی و بازاریابی
  • حقوق موسیقی و نحوه عقد قراردادها
  • مدیریت پرسنل و شرکت‌های حوزه موسیقی
  • اقتصاد و مدیریت بازرگانی در صنعت موسیقی
  • محاسبه هزینه‌ها، ریسک‌ها و تأمین مالی پروژه‌های موسیقی

با یادگیری این ترکیب از مهارت‌ها، فارغ‌التحصیلان آوسبیلدونگ موسیقی برای انجام وظایف متنوع از جمله تولید، اجرا، مدیریت و بازاریابی در این صنعت موسیقی، آماده خواهند شد.

شرایط شرکت در آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان

شرایط شرکت در دوره آوسبیلدونگ موسیقی عبارت‌اند از:

  • برای شرکت در آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان، نیاز است که حداقل دوره متوسطه خود را به پایان برسانید. یعنی داشتن مدرک دیپلم به بالا الزامی است. از مدرک تحصیلی‌تان نباید بیشتر از 6 سال نگذشته باشد. همچنین داشتن معدل بالای مدرک تحصیلی، درصد قبولی را افزایش می‌دهد.
  • ازآنجایی‌که دوره‌های کارآموزی موسیقی در آلمان به زبان آلمانی تدریس می‌شوند، نیاز است که حداقل مدرک زبان سطح B1  داشته باشید. البته به دلیل داشتن اصطلاحات تخصصی خاص، در طول دوره، نیاز است که توانایی زبان خود را افزایش دهید.
  • سن قابل قبول برای دریافت پذیرش در این دوره‌ها، حداقل 18 و حداکثر 30 سال است.
  • شهریه این دوره، حدود 4000 یورو است و 550 یورو نیز برای امتحان نهایی باید پرداخت کنید.
  • لازم است ثابت کنید که به کارهای مربوط به حوزه موسیقی علاقه دارید. برای اثبات این موضوع، میتونید کارهایی که در این خصوص کرده‌اید را در رزومه خود، قید کنید. به‌عنوان مثال، اگر دیجی بوده‌اید یا مقاله‌ای برای مجله موسیقی نوشته‌اید، را با مدرکی برای اثبات آن، به رزومه خود اضافه کنید.
  • تمکن مالی مورد نیاز برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ موسیقی نیز حدود 11200 در سال است که از طریق حساب مسدود شده باید اثبات شود. همچنین یکی از اقوام نزدیک شما در آلمان که دارای اقامت دائم یا شهروندی این کشور است، می‌تواند هزینه‌های شما را در طول دوره بر‌عهده بگیرد.

نکته: ازآنجایی‌که شما در طول دوره هیچگونه حقوقی دریافت نخواهید کرد و باید شهریه دوره را نیز بپردازید، اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی و شهریه دوره نیاز خواهد بود.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ موسیقی

برای دریافت پذیرش در دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ آلمان، به مدارک زیر نیاز دارید:

  1. مدارک شناسایی مانند پاسپورت معتبر
  2. آخرین مدرک تحصیلی دیپلم به بالا
  3. مدرک زبان آلمانی B1 به بالا
  4. ارائه برگه بیمه دانشجویی
  5. رزومه تحصیلی و کاری و انگیزه‌نامه

 

درآمد آوسبیلدونگ موسیقی چقدر است؟

همان‌طور که گفتیم، هنگامی که مشغول تحصیل در دوره آوسبیلدونگ هستید، حقوقی دریافت نخواهید کرد و باید شهریه دوره که حدود 4000 یورو است را نیز پرداخت کنید. اما ازآنجایی‌که این دوره به‌صورت نیمه‌وقت برگذار می‌شود، می‌توانید در تایم‌های خالی خود، در مشاغل نیمه‌وقت دانشجویی استخدام شوید. درآمدی که از طریق مشاغل نیمه‌وقت به دست می‌آورید، می‌تواند کمک هزینه‌ای برای پرداخت هزینه‌های زندگی‌تان باشد.

همچنین پس از پایان دوره و یافتن کار، می‌توانید درآمدی حدود 3000 الی 4000 یورو در ماه داشته باشید که درآمد خوبی در آلمان به‌حساب می‌آید. در واقع پس از اتمام دوره با یک‌ماه کار، می‌توانید هزینه دوره را از طریق درآمد خود، جبران کنید. همچنین به مرور زمان و با کسب تجربه و سابقه کار، با قبول پروژه‌های موسیقی بیشتر، خوداشتغالی یا راه‌اندازی کسب‌وکار خود در آلمان، می‌توانید درآمدتان را افزایش دهید.

آوسبیلدونگ موسیقی؛ مسیری برای کسب اقامت دائم آلمان

در این مقاله در خصوص دوره‌های آوسبیلدونگ موسیقی، شرایط، مدارک، آینده شغلی و درآمد افراد متقاضی پس از گذراندن این دوه صحبت کردیم. دوره‌های آوسبیلدونگ برای افرادی مناسب است که دارای مدرک تحصیلی یا تجربه کاری نیستند و می‌خواهند با یادگیری یک حرفه خاص، اقامت آلمان را دریافت کرده و در این کشور مشغول به کار و زندگی شوند.

در واقع با شرکت در این دوره‌ و اخذ مدرک آن، مسیر یافتن شغل و دریافت اقامت دائم آلمان، برای متقاضیان به‌وجود می‌آید. پس از پایان دوره، با دریافت ویزای جاب سیکر (Job Seeker)، شش‌ماه فرصت دارید که به دنبال یافتن شغل باشید تا مجوز کار (اقامت موقت آلمان) را دریافت کنید. پس از گذشت 5 سال از اقامت موقت در این کشور، می‌توانید جهت اخذ مجوز اقامت دائم آلمان (Settlement Permit) درخواست دهید. البته مدتی که برای گذراندن دوره آوسبیلدونگ در این کشور بوده‌اید نیز جزء این 5 سال حساب می‌شود.

اگر به حوزه موسیقی علاقه‌مندید، روحیه کار تیمی دارید، می‌خوهید به آلمان مهاجرت کرده و در این کشور مشغول کار و زندگی شوید، این دوره مخصوص شماست! برای دریافت پذیرش در دوره آوسبیلدونگ موسیقی یا هر دوره دیگر آوسبیلدونگ در آلمان، مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا می‌تواند به شما کمک کند. همچنین جهت دریافت مشاوره با مشاوران مجرب پارسی کانادا در خصوص تمام روش‌ها و مراحل مهاجرت به آلمان، می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه و با تکمیل فرم مشاوره؛ منتظر تماس کارشناسان آن‌ها باشید.

 

کد مطلب: ۳۷۵۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت