بیت کوین تا کجا بالا می رود

بیت کوین تا کجا بالا می‌رود؟ این سوالی است که این روز‌ها بسیاری از فعالین بازار رمز ارزهای به شیوه‌های مختلفی پاسخ داده‌اند.

بیت کوین تا کجا بالا می رود

اما ما قصد داریم در این مقاله با سه نگاه به این سوال پاسخ دهیم، یعنی مدل S2F، بررسی تکنیکال چارت بیت کوین و نظر کارشناسان مشهور.

پس باما همراه باشید.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین بر اساس مدل S2F

مدل Stock-to-Flow یا S2F که توسط تحلیل‌گر معروف PlanB ایجاد شده است، یکی از ابزارهای مهم برای پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در آینده است. این مدل بر اساس نسبت موجودی (stock) به جریان (flow) بیت‌کوین عمل می‌کند. به عبارت دیگر، S2F میزان موجودی فعلی بیت‌کوین را نسبت به میزان جدیدی که هر ساله به بازار وارد می‌شود، اندازه‌گیری می‌کند.

1.پیش‌بینی قیمت در سال 2024:

مدل S2F پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین در سال 2024 به دلیل نصف شدن پاداش استخراج (halving) که در ماه آوریل 2024 رخ خواهد داد، افزایش خواهد یافت. این رویداد باعث کاهش عرضه جدید بیت‌کوین و افزایش نسبی کمبود آن می‌شود، که می‌تواند به افزایش قیمت منجر شود. بر اساس این مدل، قیمت بیت‌کوین در سال 2024 می‌تواند به حدود 100,000 دلار برسد.

بیت کوین تا کجا بالا می رود - تصویر 2

2. پیش‌بینی قیمت در سال در سال 2025:

پس از نصف شدن پاداش استخراج و با توجه به داده‌های تاریخی، مدل S2F پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین در سال 2025 به حدود 532,000 دلار برسد. این افزایش به دلیل کمبود عرضه و افزایش تقاضا برای بیت‌کوین پیش‌بینی می‌شود.

روند بلندمدت بیت کوین به دلیل تأکید بر کاهش عرضه و ثابت بودن عرضه نهایی بیت‌کوین، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین در طول زمان به صورت تدریجی افزایش یابد. در بلندمدت، با کاهش نرخ استخراج و افزایش تقاضا، این مدل می‌تواند به پیش‌بینی‌های بالاتر نیز منجر شود.

با این حال، باید توجه داشت که مدل S2F دارای محدودیت‌هایی است و نمی‌تواند تمام عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین را در نظر بگیرد. بنابراین، استفاده از این مدل به عنوان یکی از ابزارهای پیش‌بینی و ترکیب آن با دیگر تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی توصیه می‌شود.

نگاهی به چارت تکنیکال بیت کوین

در تصویر زیر، چارت بیت کوین رو در تایم فریم هفتگی مشاهده می‌کنید. به نظر می‌رسد بیت کوین در این تایم فریم یک الگوی فلگ صعودی را تشکیل می‌دهد.

فلگی که بر طبق اصول تحلیل تکنیکال کلاسیک، تا آخر سال 2024 مقیت 88 هزار دلار را لمس خواهد کرد.

بیت کوین تا کجا بالا می رود - تصویر 3

اما این سناریو (یعن صعود بیت کوین) بر روی چارت از سناریو نزولی ضعیف‌تر است.

بیایید تا نگاهی هم به سناریو نزولی بیت کوین در سال 2024 بیاندازیم.

ریزش بیت کوین در سال 2024

همانطور که می‌توانید در چارت زیر مشاهده کنید، بیت کوین لگ صعودی مشابه خود را که در سال 2021 (با کادر قرمز) ساخته بود را تکرار کرده است.

به باکس زرد دقت کنید، این موج صعودی جدید بیت کوین دقیقا اندازه موج قبلی است و از اواخر سال 2023 شروع شده. هرچند که نرخ رشد آن از سال 2021 کندتر بوده، اما کمک کرده است که بیت کوین سقف جدیدی ثبت کند.

اتانتن

به نظر می‌رسد در صورتی که بیت کوین زیر 55 هزار دلار در ماه‌های آتی تثبیت کند، باید منتظر ریزش آن به به سطح 45هزار دلار نیز باشیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده از نگاه کارشناسان مشهور

بعد از چهارمین هاوینگ، ۹۶.۸۷۵ درصد از بیت کوین‌های موجود استخراج خواهند شد. علاوه بر این، پاداش ماینرها نیز به ۳.۱۲۵ بیت کوین به ازای هر بلاک جدید کاهش خواهد یافت. با این حال ممکن است مانند حرکت صعودی در طول هاوینگ قبلی، قیمت این ارز دیجیتال بتواند سقف جدیدی در محدوده ۷۴،۹۶۷ دلار ثبت کند.

لازم به ذکر است که به دلیل تنش‌های هسته‌ای میان اوکراین و روسیه احتمال می‌رود قیمت بیت کوین کف قیمتی ۵۷،۰۲۷ دلار را ثبت کند و میانگین قیمت آن در این سال ۶۵،۹۹۷ دلار باشد.

نظر شما در مورد آینده بیت کوین چیست؟ خوشحال خواهیم شد که پایین همین مقاله نظرهایتان را با در میان بگذارید.

کد مطلب: ۳۷۵۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت